onsdag 13 oktober 2010

Någon i din säng - Andreas Roman +++

Utifrån sett har Sofia allt. Hon är en framgångsrik ung författare och bor mitt i stan i en lägenhet med fantastisk utsikt. Men i själva verket är hon fruktansvärt ensam, en ensamhet som hon dövar genom att umgås med sin låtsaskompis. Så en dag beslutar hon sig för att ta tag i sitt liv och sluta med sina låtsaslekar, men då börjar plötsligt saker hända som tyder på att den tunna linjen mellan verklighet och fantasi har suddats ut. Sent en natt vaknar Sofia av att det ligger någon i hennes säng ...


Det är verkligen inte bra för mig som är mörkrädd att läsa Romans böcker. Men dom är ju så bra! Det jag framför allt gillade med denna boken var kopplingarna till hans förra bok Mörkrädd. Att man fick följa med Sofia och David till deras barndom. Och få veta hur det blev sen.

En lättläst bok som jag helt klart rekomenderar (men läs Mörkrädd först).

1 kommentar:

...med näsan i en bok... sa...

Jag har också läst Mörkrädd, men var inte så förtjust i den så jag vet inte om jag ska ge mig på Någon i din säng...