måndag 30 augusti 2010

Helgen som gått

Jag har haft en jättetrevlig och händelserik helg OCH hunnit jobba två pass på Tages. Vi kan börja med att jag jobbade i garderoben på Tages i fredags kväll. När jag slutade var det direkt hem i sängen för lördagen var planerad full med aktiviteter.

Det började med samling hemma hos Mimi och Jonas där vi ett gäng på 9 personer gav oss ut till paintboll-banan för ett par roliga timmar i skogen. Sen var det tillbaka hem till Mimi och Jonas för allmän uppfräschning och sedan vidare ut till deras sommarstuga. Där var det grillning, kubb, frågesport och trubadurunderhållning av Daniel. Som tur var har dom ett stabilt partytält för på kvällen öste regnet ner. Kl 22,15 lämnade jag kolonin för då var det dags att jobba på Tages, denna gång i kassan.

I söndags träffade jag mamma för ett par timmars shopping. Först var vi på Larssons Lager, men här hittade vi inget intressant. Därefter cyklade vi till ÖoB och Jysk och fick handlat ett nyckelskåp, en stationsklocka och en filt mm. Därefter tog vi oss till det nyöppnade Coop Forum (där man nu är medlem och har ytterligare ett plastkort). Här hittade jag ett nytt, stort stekjärn för 29 kr och ett kvastset för 55 kr. Rena fynden. Blev en del småkrafs också...

Sedan blev det lite pysslande hemma, där jag lyckades fastna i garderoben. Bokstavligen... Får kanske förklara detta lite närmare. Jag skulle skruva upp nya rullskenor i en av mina garderober och tappar skruven. Denna trillar ner i ett mellanrum i bakre väggen på garderoben. Så jag sticker ner handen och försöker få fatt i den. Varpå handen fastnar. Rejält! Så där sitter jag... Men skam den som ger sig. Efter tio minuters slitande och lirkande får jag loss handen - med rejäla skrapsår på fingrarna. Och skruven ligger kvar...

Som plåster på såren blev det filmkväll hemma hos Linda. Vi såg En galen natt och Gamer. Mycket trevligt.

Idag är det jobb som vanligt 8-17 men sen är jag ledig två dagar...

Inga kommentarer: