måndag 12 juli 2010

Upphörs aldrig att förvånas...

Imorse kom jag till stationen i Landskrona för att åka till jobb med 7.22 tåget. Inte på bra humör för jag har inte sovit i natt och termometern visade på 27 grader kl 7 på morgonen... Och inte gör Skånetrafiken direkt att man blir gladare då dom meddelar att 7.22-tåget är inställt. Inställt!! På perongen stod flera människor med resväskor som antagligen skulle in till Kastrup och såg tämligen förtvivlade ut.

Jaja, inget att göra konstaterade jag och ringde jobb. Dom var inte heller förvånade.

Träffade på mamma och pappas kolonigranne, Torbjörn som jobbar som chef på SJ i Malmö och vi stod och suckade lite gemensamt. Sen helt plötsligt meddelas det i högtalarna att tåget som var inställt ändå är på väg och är bara 3 minuter försenat. Väldigt positivt för vår del visserligen, men många hade ju begett sig iväg hem antagligen för att köra själva eller på annat sätt ta sig till jobb. Och som vanligt är man inte förvånad för man pendlar ju med SKÅNETRAFIKEN.

Annars är det väldigt positivt att sitta på jobb idag. Det ringer lagom, här är (än så länge) svalt och skönt, jag har en bra bok i väskan som jag snart ska fördjupa mig i och det är SISTA DAN INNAN SEMESTERN. Jag har visserligen bara en veckas semester men den är väl planerad. Se här:

Tisdag: Städa... (jaja, de måste göras)
Onsdag: Väla och Ikea med Lina, på kvällen ska karnevalen firas in på Speakers.
Torsdag: KARNEVAL.
Fredag: KARNEVAL. Ska umgås med Tina och Mimi på eftermiddagen. Ska bli jättekul. Kan inte minnas när vi gjorde det sist.
Lördag: KARNEVAL. Stora partydagen. Hela dagen inplanerad. Ska till Mette, Sanna och ut.
Söndag: Spelkväll med vin på Åses balkong.
Måndag: Helsingör med mamma.
Tisdag: Dags att börja jobba igen...

3 kommentarer:

Amy sa...

Fullt upp denna veckan alltså. ;-)

Måste kolla efter den tidningen förresten, båda jag och sambon älskar övernaturliga berättelser. =)

Förresten, hunnit kolla in senaste TB avsnittet än? Oj, oj, oj säger jag bara.... =)

Amy sa...

Jag har läst dem första 2 novellerna i boken (Mörkervarelser) och den första älskade jag. Såklart eftersom den tar plats i TB världen, även om inga kända karaktärer är med.
Den andra började bli lite Harleqin romans mot slutet men helt okej.
Allt som allt inte det bästa jag läst, men rekommenderar den till dig ändå. Det är ju lite nytt från TB. ;-)

Amy sa...

Hej! Jag igen! ;-)
Jag har precis läst ut Mörkervarelser och jag skrattade ganska gott när jag på sista sidan såg att den getts ut av Harleqin förlag. :D
Nu fattar jag varför det påminde om Harleqin romans hahaha
Jag var bara tvungen att skriva det...