lördag 19 juni 2010

Mobilstrul, pappa på sjukhus och jobb

Min telefon käkar ström som ja vet inte vad. Så nu har domen kommit från Telenor. Den ska in på service! Och nej, man kan inte få en lånetelefon. Så nu har ja kallat hem min X1. Får väl köra med den ett tag....

Pappa har varit en runda på sjukhuset i veckan. Han har inte ätit på 8 veckor och nu var mamma rejält orolig (han har sina perioder och har haft i rätt många år när han inte vill äta, så det tog ett tag innan vi blev riktigt oroliga). Men nu var det dags för mamma att kalla in mig. Han måste till sjukhus - fast han inte ville. Pappa och jag har exakt samma humör och kan bråka rätt rejält - och är det någon som kan säga emot pappa så är det jag (mamma var nog rätt glad när jag flyttade hemifrån och lugnet kunde råda över familjen) så jag satte hårt mot hårt. Vi hade världens stirrtävling där pappa blängde jätteargt på mig i flera minuter - sen vände han sig till mamma och sa "då får du hjälpa mig med kläderna." Ha! Jag vann! Så jag gick ut och ringde ambulansen.

Det visade sig att det var en tablett som pappa hade vägrat ta som var boven, så när pappa väl började ta den så kom aptiten tillbaka och han kom hem igen igår. Märkligt att något så litet kan ställa till så mycket bekymmer. Nu hoppas jag att det är slut på sjukhus - för en LÅNG tid framöver.

Jag sitter på jobb med ett halvt öga på bröllopet. Jag är mest nyfiken på Victorias klänning. Om tio minuter är det dags...

1 kommentar:

Amy sa...

Tur att pappsen lyssnar på dig iaf! Och att det ordnade sig snabbt, =)