lördag 1 maj 2010

Hos Ellisons blogg hittade jag detta frågequizzet och eftersom jag har enormt tråkigt på jobb just nu så tvingar ja er att läsa det. Mohahaha (skrattar elakt)

1. Hur gammal är du om fem år?

*mutter* 34

2. Vem var den sista du träffade?

Sitter på jobb så det blir kollegerna

3. Hur lång är du?

160 cm


4. Vilken är den senaste film du sett?

Senaste filmen på bio var Bounty Hunter. Hemma halvsov jag till Year One

5. Vem ringde du senast?

Magnus


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

Till DJ Loppan: Sorry, men den har gått vidare till Robin. Så den är bokad.

7. Vad är dagens planer?

Jobba till 19 (kanske 18, hoppas) sen är det PARTY med Lina, Emma och Malin.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?

Gifta, sen 31 år tillbaka

10. När såg du senast din mamma?

Tja.. Det var i veckan... Pratade i alla fall med henne igår.

11. Vilken ögonfärg har du?

Grön

12. När vaknade du idag?

07,30 efter att inte ha sovit alls kändes det som.

13. Har du någon gång hittat en katt?

Ja, en liten kissebebis som inte var många dagar gammal. Han stannade hos mig i 18 år och två månader och är fortfarande oerhört saknad.
14. Vilken plats är din favoritplats?

Hemma brukar vara en plats jag föredrar.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Efter att ha tillbringat MÅNGA timmar på olika sjukhusavdelningar denna vinter så måste jag svara sjukhus.

16. Vart tror du att du befinner dig om 10 år?

Samma som de flesta tror ja. Bra jobb, mysigt hus och en lycklig familj.

17. Vad skrämde dig som barn?

Mörker. Och gör det fortfarande

18. Vem fick dig att skratta senast?

Kim i går kväll när vi hade "syskontid"

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Nja... Jag var med precis på slutet så jag äger nog tre stycken.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Både och men huvuddatorn är stationär. Den bärbara måste man nästan veva igång.

21. Sover du med eller utan kläder?

Hemma är det utan kläder.

22. hur många kuddar har du i sängen?

2

23. Hur många landskap har du bott i?

Bara Skåne.

24. har du någon gång spytt på fyllan?

Usch ja, Och det ska vi inte prova på fler gånger

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Strumpor i alla lägen, annars fryser fötterna. Fast lite barfota blir det ju på sommaren.

26. Är du social?

Ja, översocial. Kan umgås jämt

27. Vilken är din favoritglass?

Ben & Jerrys diverse sorter

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Ta körkortet nån gång!.

29. Tycker du om kinamat?

Ja, om det inte äts för ofta

30. Tycker du om kaffe?

Nä,urk


31. Vad dricker du till frukost?

Juice för det mesta.

32. Sover du på någon särskild sida?

Ja måste somna på höger sida. Men sen snurrar ja runt, runt, runt

33. Kan du spela poker?

Man e väl utbildad....

34. Tycker du om att mysa?

Ja!

35. Är du en beroendemänniska?

Tror jag inte...

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Ja, min brorsdotter tillika gudbarn Jennie.

37. Vill du ha barn?

Ja, faktiskt. Hade du frågat mig för tre år sedan hade svaret inte varit självklart

38. Kan du några andra språk än svenska?

Ja, engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja, men inte som patient

40. Föredrar du havet eller en pool?

Bara jag får bada och vattnet inte är iskallt funkar allt.


41. Vad spenderar du helst pengar då?

Böcker och skor. Och prylar till Harley och Devil. Dom är inte alls bortskämda...

42. Äger du dyra smycken?

Ja, men tänker inte berätta vad.


43. Har du någon gång testat narkotika?

Nej och tänker inte göra heller!


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?

En Magnum Hazelnut

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Flyer (fortfarande)

46. Välj ett ärr på din kropp?

Det senaste snygga från Harley när han "lekte". 3 mm brett och 6 cm långt, rakt över höger arm...

47. Vad har du för ringsignal?

Theme från CSI NY


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?

Ja, mamma har dom på vinden.


49. Flirtar du mycket?

Bara "professionellt" Snyggt det lät va?

50. Vart togs din profilbild för din blogg?

I London

51. Kan du byta olja på bilen?

Nej. Men ja vet i alla fall var oljestickan är

52. Har du fått fortkörningsböter?

Nej, lite svårt eftersom jag inte har körkort

53. Vilken var den senaste bok du läste?

Senast utlästa var Äppeldalen av Deborah Smith. Just nu håller jag på med Nästa sak på min lista av Jill Smolinski.

54. Läser du dagstidningen?

Ja, för det mesta på nätet, men den landar i brevlådan varje morgon

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Ja, två skvallertidningar


56. Dansar du i bilen?

Har väl hänt

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?

Den som är igång på jobb. Ingen aning vilken det är

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Telefonnr till en kund som tappat sina nycklar.

59. När var du i kyrkan senast?

Det var ett tag sedan nu. Undrar om jag varit i kyrkan sedan Mia och Pierres bröllop?

Inga kommentarer: