lördag 6 mars 2010

Club dead av Charlaine Harris ++++

Sookies pojkvän har varit väldigt distanserad på sistone. Han har inte ens befunnit sig i samma stat. Sookie vet inte riktigt var han är, men Eric tror sig ha en aning. Vilket leder till att Sookie hamnar i Jackson, Mississippi på den hetaste klubben i vampyrkretsar: Klubb Död. Flärd och fara, här minglar vampyrernas toppskikt. När hon väl hittar Bill, visar det sig att han varit otrogen. Men kvinnan som ligger bakom - Lorena - har nu fångat Bill och torterar honom. Ska Sookie rädda honom eller börja vässa en träpåle?

Jag älskar böckerna om Sookie och hennes vampyrer. Och de är mycket bättre på engelska än på svenska. I alla fall den översättningen som jag hittade. Men nu ska Månpocket ge ut de tre första böckerna på svenska igen. Förhoppningsvis är översättningen, och stavningen, bättre denna gång. Men jag kastar mig i alla fall snabbt över Dead to the world.

2 kommentarer:

Amy sa...

Var köpte du dem engelska versionerna? Dyra?

Boktokig Eva Boström sa...

Jag har inte läst någon av dessa böcker. Får pröva läsa en bok när månpocket ger ut dem på svenska.