lördag 27 februari 2010

Farliga vidder av Nora Roberts ++++

När Jack Mercy dog lämnade han efter sig åtskilliga fiender - och en ranch i Montana värd bortåt tjugo miljoner dollar. Till begravningen kommer hans tre vuxna döttrar från olika äktenskap och de väntar spänt på att få höra hur testamentet lyder. Willa, den yngsta, har vuxit upp hos sin far. Hon rider, skjuter och kastar lasso bättre än de flesta män och är den enda som är kapabel att driva ranchen. Tess är manusförfattare i Hollywood och hoppas kunna flyga hem till Californien med en ansenlig summa pengar - ju förr dess bättre. Lily är tacksam för det hon kan få, hon har aldrig mött annat än besvikelser och grymhet från män. Men de tre kvinnorna blir bestörta när de får höra villkoret för att de ska få ärva...

Det är mysigt att krypa upp i soffan med en Nora Roberts roman. Efter första kapitlet så har du grunden för vilka som ska bli ihop med vilka och hur boken kommer att sluta. Tror man - i denna boken var det en totalt oväntad twist. Jag gillar boken skarpt och det enda jag har att klaga på är väl egentligen att jag vill följa karaktärerna ännu längre. Men det vill jag ju alltid.

3 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Det var länge sedan jag läste Nora Roberts. Riktigt länge sedan. Jag har två böcker som väntar i bokhyllan... kanske skulle man...

Amy sa...

Jag har precis fått hem Noras senaste, ska nog börja på den snart. Det är tryggt med Nora precis som du skriver, man vet var man har henne. ;-)
Har du läst hennes futuristiska kriminalromaner, där hon skriver under pseudonymen J.D Robb? Rekommenderas!
Kram

Malin sa...

Boktokig: Det tycker ja! =)

Amy: Den ligger här och väntar på mig med. Har några böcker som jag "måste" läsa innan den... Men sen så! Ang JD Robb så är de böckerna också bra. Jag har läst alla fyra. Men jag föredrar nog Roberts....