måndag 30 november 2009

Julklappspåse Large - Specialaren - Q & A

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Helst läser jag rysare eller chick lit. En bra blandning det där...
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)Favoritförfattare är tre: Dean Koontz (har allt som utgivits på svenska) Nora Roberts (tror jag har allt, kan vara tidigare böcker jag missat) och Sandra Brown (har nog allt, men samma här. Kan missat tidiga utgivningar)
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?Jag läser även på engelska, men helst på svenska
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Nej, det får mig inte att komma in i boken, så det är inget jag fastnat för.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Här anger jag samma svar som på favoritförfattare. Dessutom har jag börjat samla på mig Kitty-böcker.
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Ja, kolla här i högerspalten där det står Min bokhylla
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Äventyr och romantik. Kunna drömma sig bort till en annan värld/plats/tid
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?Lyrik och prosa. Är inte helt överförtjust i dokumentärer.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Det finns många som man missat. Kan inte komma på något på rak arm, men däremot skulle jag vilja fördjupa mig i bra böcker från Indien, Afrika och Australien
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? Ja, Eva Swedenborgs böcker i fruktserien. Jag har de första två, så resten hade jag gärna velat ha.

* Vad gör du helst på fritiden? På fritiden promenerar jag mycket med min hund. Är ute och dansar så ofta jag hinner (bugg och foxtrot) Älskar att fika med vännerna på stammis-stället Espresso House
* Samlar du på något? Tidigare har jag samlat på prydnadskatter, men eftersom det inte fanns plats i nya lägenheten ligger de i en låda.
* Favoritfärg? Svart, och på senare tid faktiskt rosa
* Teve-serier som du uppskattar?CSI (alla tre varianter), NCIS, Supernatural, True blood
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Jag ÄLSKAR romantiska komedier. Och rysare, men det får jag aldrig se för min sambo och jag vågar inte se dem själv...
* Föredrar du te eller kaffe? Bara te, och Chai-latte. Vilken smak? Svarta teer, sedan spelar det inte så stor roll.
* Vilket slags godis tycker du bäst om? Oj, choklad... Men inte mörk. Ferrari-bilar, röda sådana. OLW-Stjärnor och fläskesvål...
* Stjärntecken? Vädur
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul? Mörk choklad, kaffe...
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul? Allt annat =)
* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Tja, det enda jag är allergisk mot är färsk svamp, så det får man gärna låta bli =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej! Nu ska jag kika runt och se vad jag kan få för idéer till ditt paket.

Hälsningar
Din hemliga bokvän!