måndag 7 september 2009

Hemflyttad!

Nu är hela familjen äntligen hemflyttad från sommarstugan. Det har varit rena lyxen att lägga sig i mjuka goa sängen med duntäcket, titta på vad man vill på tv och kunna spola efter sig på toa. Underskatta aldrig detta, säger jag bara!

I lördags flyttade husdjuren och vi hem och i söndags hämtade vi alla grejorna (det jag inte redan hunnit köra hem...) I lördags var jag även ute hos Mimi och Jonas i deras koloni på surströmmingsskiva. Aldrig testat detta innan, men hört otaliga skräckhistorier om det.

Och givetvis provade jag. Dock bara en tugga - MEN JAG PROVADE. Och det kommer jag aldrig att göra om igen. Nej, det var inte så äckligt som det luktar, men det var inte riktigt "my cup of tea". Jag äter ju knappt inlagd sill...

Läste i tidningen i veckan om att i en liten by utanför Landskrona var det någon som roade sig med att kasta in katter på ett fabriksområde där det vaktade stora, aggressiva hundar som jagade och bet ihjäl katterna... Jag blir så ledsen och illamående. Hur kan man göra något sådant? För någon månad sedan var det tonårstjejer i Höganäs som jagade katter med moped. Och där har ni två fina exempel varför Harley är innekatt!

Från det ena till nåt helt annat... En bokaffär/antikvariat ska slå igen här i stan och nu är de inne på slutspurten med 70 % på allt. Så givetvis fick de ett besök av mig idag. Det blev boken Tills skogs (helt ny, inbunden), Ängeln på 7 trappsteget (beg, pocket), Bokhandlarn i Kabul (beg, pocket), Borta med vinden (riktigt gammal, inbunden i äkta läder), Hälge presentbok, Fantomen presentbok (nya båda) och två gamla serietidningar för 142 kr. Jag är helt klart nöjd!

1 kommentar:

Helena sa...

Sommarstuga bra men hemma bäst...