onsdag 29 juli 2009

Mobilkontakt

Jag tänkte att jag skulle länka mobilen med bloggen så jag kunde uppdatera från den. Men tydligen så stödjer inte min mobil bloggers gränssnitt eller vad det nu var. Så det sket sig... Och jag orkar inte flytta bloggen. Trivs rätt bra här.

Idag är jag hemma och tvättar. De senaste gångerna har detta varit lite problematiskt. Vi har tre timmar på oss att tvätta, men i gengäld har vi två maskiner så man hinner gott. Men de senaste gångerna har den ena maskinen varit ur funktion och då har det varit tight om tiden att hinna med. Maskinerna tar liksom 50 min på sig. Men äntligen var maskinen lagad igen.

Medan maskinerna har varit igång har jag varit ute på stan och fikat med Mia och baby Isac. Han blir bara sötare och sötare! Men han skulle inte vakna så moster fick hålla i honom, nädå.. Snorunge! ;-) Fick direktiven ang dopet, och jag måste läsa bibelcitat igen. Får en flashback från bröllopet, men det gör jag så gärna!

Ikväll är det bio som gäller. Sjätte Harry Potter-filmen. Läste på någon blogg innan att någon hade sträckläst boken (igen) direkt innan hon sett filmen. Och nu kan jag känna att det hade jag också velat göra. Men det är så dags nu. Det är 6 timmar tills filmen börjar....

Ser fram emot imorgon. Har varit och köpt fika att ha i bilen till oss. Kim tyckte att vi tjejer skulle ta hand om picknicken, och det hade jag visst kunnat göra. Tills jag hörde planerna. Lunch vid Ale stenar, eftermiddagsfika på 50-tals café och middag på ett tredje ställe. Så jag undrade lite försynt när han tänkte ha picknick... Så nu har jag färdkost istället. Det blir nekatriner, bananer och Coca-cola i bilen. Det får duga.

1 kommentar:

Amy sa...

Kan du maila med mobben? Skaffa isf g-mail och sen så mailar du in inläggen. Brukar jag göra, hur smidigt som helst. =)