måndag 8 juni 2009

Min dag..

Ikväll är jag barnvakt till lilla Nemo, och vi har precis varit ute på en promenad. Jag, Devil och Nemo… Kan säga att det var ganska komplicerat… *ler* Att två koppel kan trassla in sig så in i vassen. Nemo tyckte nog rundan var i längsta lagtet, för så fort vi kom hem så däckade han på altanen.

Nu har vi bott i kolonin i snart 4 veckor och det går snabbt att vänja sig. Framförallt tycker djuren att det är skönt. Men visst, vissa saker blir mer komplicerat. Som det här med att laga mat. Om man inte vill ha grillat en kväll, vad ska man ha då? Vi har bara en pyttespis här ute, 2 små plattor och en liten liten ugn.. Ska ta foto på den en dag så att ni kan se.

Magnus är och jobbar på Tages ikväll, det är studentskiva. Studenterna här i stan går ut på fredag, så nu är det ett enda långt festande denna vecka. Fattar inte riktigt att det är 9 år sedan man själv tog studenten, det känns som i fjol.

Själv har man ju semester, så nu hoppas jag bara att vädret bättrar sig. Eller inte, för den delen. Del två av twilightserien kommer med posten imorgon så jag vet vad jag ska göra. Är helt fast i Edward och Bellas öde nu…

4 kommentarer:

Anonym sa...

halloj! twillight är jättebra!! 4 boken e kanon!! Såg filmen häromdagen och tyckte den var så där. kram på Er från oss i marieholm

Åse sa...

Oj, har du beundrare i Marieholm? Nu blir man ju nyfiken, tänk om det är någon man känner =)

Vilken tid ska jag spöa dig i Gin Rummy på lördag?

Åse sa...

halv tre blir bra, kommer jag cyklandes då... tar med kakor. Något mer jag ska ta med?

Amy sa...

Jag har den första delen hemma (köpte den på bokrean) men vågar inte börja läsa den. Just på grund av att jag kommer att fastna och sen skicka efter resten av serien direkt! =)
Kram //din gamla Pocket Mini kompis ;-)