onsdag 8 april 2009

Utmanad

Åse var så snäll och utmanade mig. Så här redogör jag:


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"han inte vill göra henne mer upprörd"
Brustna hjärtans café av Lolly Winston
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Aj satan, en kaktus...

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Spanarna på Hill Street. Magnus tittade, jag satt och läste och såg snuttar av det.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23,30 (23,24)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Magnus som klickar på sin dator

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var ute på sista rundan med Devil för en halvtimme sedan.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Åses bilddagbok

8. Vad har du på dig?
Svarta byxor och en röd tröja
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
I natt jobbade jag, men i morse drömde jag att jag sprang runt och letade efter Harley. När jag vaknade låg han på mig...

10. När skrattade du senast?
Innan idag, när Magnus började kittla mig.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Absolut ingenting eftersom en viss sambo ska sätta upp hyllor här på kontoret. Det har han hållt på med i ett och ett halvt år...

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag jobbar på ett äldreboende och på krogen, jag ser konstigheter varje dag

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Helt ok

14. Vilken var den senaste film du såg?
På bio: Marley & Me. Hemma; Deathrace

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett hus till oss och ett till mamma o pappa. Bil

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag oroar mig för väldigt mycket, men berättar inte det för någon

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att min älskade hemstad blev lugn och trygg igen
18. Tycker du om att dansa?
Ja, så ofta jag bara kan.

19. George Bush?
Nä, men vad hände där???

20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Linnea om det är en tös och William om de är en pöjk
21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, så länge kulturen liknar vår...

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det var tufft kämpat men du klarade det!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Mimi, Emma, Jenny Andersson o Jenny vakt

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Kul att läsa utmaningen! Var filmen Marley & Me bra? Har läst boken och älskade den!

Jo, jag är nog lite udda när det gäller baksidestexten! ;)