onsdag 25 mars 2009

Sekten++

En ung kvinna har blivit mördad och hennes lik uppbränt. Kvinnans bästa ­väninna är den som hittar henne död i skogen. De tillhör båda en kristen sekt som till omgivningens irritation har bosatt sig intill ett villa­område i den lilla norska staden Ski.
Mordet på den 18-åriga Tina är fyllt av symboler och ledtrådar, ­nästan som taget ur en bok om profilering och rättspsykologi. För psykologen Sander Mørk och polisen Lisa Lunde blir den stora frågan: Är mördaren en impulsiv galning ­eller en rationell, iskallt planerande mördare?

Nja, vad kan jag säga. Denna bok kom från Piratförlaget och jag tycker det är jättekul att de låter mig recensera deras böcker, men detta är ingen bok för mig. Lite rörig i handlingen och nämner saker från de förra böckerna som jag inte läst, som jag blandar ihop med det som händer i denna boken.

Sekter är annars något jag finner intressant att läsa om, men denna bok engagerar mig inte.

Inga kommentarer: