torsdag 5 mars 2009

Pocketbyte mini, Järavallen och seans

Igår kom mitt paket och jag blev jätteglad. Det var kanon! Paketet innehöll boken Sandition av Jane Austin och en annan dam, ett marabou Daim och 4 tuggummi (Jenka o Shake, sådana har jag inte tuggat på sedan jag var 12 så lite nostalgitripp.)

Jag vill ju fördjupa mig i Jane Austin så det var kanon.

Annars gick gårdagen åt Devil. Jag och Carolin tog med honom ut på Järavallen (ett strövområde mitt i saxtorpsskogen) och det var populärt. Det var många hundar att bekanta sig med.

Carolins lilla vovve Baloo gick bort i höstas (lilla och lilla... Han var en Berner Sennen...) så vi fick överta lite av hans prylar igår. Bla ett regntäcke och massa sjukvårdsatteraljer. Jag bugar och tackar än en gång, Carolin!

I går kväll var vi på seans. Det var första gången för mig och Christa, men Carolin hade varit på en tidigare. Det var en gruppseans och vi var 23 personer. Först började hon med att se vilka som ville komma från andra sidan och ta kontakt. Bla så kom Christas farmor, och det mediumet sa var klockrent. Efter ca en timme var det fikapaus och vi fick lämna ifrån oss lappar som vi suttit och hållt i den senaste timmen. Sedan tog mediumet lapp efter lapp och "läste av". (det stod inget på lapparna förutom ett nr)

När hon kom till min lapp så lyckades hon pricka in att personen i fråga var noga med att hålla takten, dvs höll troligtvis på med dans (stämmer), att personen gärna var aktiv och om personen i fråga hade tråkigt så drog hon gärna igång något med sina vänner (stämmer) men personen kunde också sitta ner och ta det lugnt, gärna med böcker (stämmer). Men sen sa hon något om att det var något med personens högerhand. Att den gick upp och ner.... Här kan man lägga i massa tolkning... Jag har ofta ont i min högra handled efter en arbetsskada. Detta går inte att göra något åt. Magnus säger att när jag sover så kan jag skaka handen upp och ner som för att skaka loss det onda... Kan det vara det hon menade??

Kul var det i alla fall, även om jag inte är helt övertygad ännu...

Inga kommentarer: