onsdag 25 februari 2009

Frågor till Pocketbyte mini

Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om?
Skräck och chick lit. Jag vet, udda kombination...

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på?
Jag har ännu inte hittat en fantasybok som intresserar mig...

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?
Riktigt slippiga kärleksromaner a la Danielle Steel

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?
Dean Koontz och Nora Roberts är favoriterna. Jag saknar Nora Roberts Född ur synd, Född ur eld och Född ur is (tror jag tredje heter)
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?
Jane Austin, Systrarna Brontë
Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?
Danielle Steel, Sidney Sheldon och Margit Sandemo
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?
Nej de har jag inte. Har ett bokregister på min dator men det är för stort för att publicera... Men jag ska klippa och klistra lite och se vad jag kan åstadkomma...
Läser du andra språk än svenska?
Engelska

Särskilt för Pocketbyte Mini:
Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev - vad skulle du helst vilja få då? Godis eller nyttigt?
Godis är roligast ;-)
Är du allergisk mot något?
Ja, färsk svamp... Så det vill jag inte ha *ler*
Dricker du te eller kaffe - och vilken smak föredrar du?
Jag dricker svart te. Är öppen för det mesta på den fronten.
Intresse? Katter, Hundar, Dans, Böcker
Favoritfärg? Just nu, lila
Stjärntecken? Vädur
Favoritdjur? Katter (hundar kommer god tvåa)

Inga kommentarer: