lördag 15 november 2008

Allt kan hända

Allt kan hända av Stephen King är en novellsamling. Jag köpte den för novellen 1408 (fast jag har inte sett filmen ännu...) som handlar om ett hotellrum i New York där det spökar. Jag är inte någon större fantast av Stephen King, även om jag på senare år faktiskt börjat köpa på mig lite av hans böcker. Jag tror det har att göra med att min bror introducerade mig för Dean Koontz först. Allt Koontz har gett ut på svenska, och det mesta på engelska, står i min bokhylla.
Däremot tycker jag ofta att King blir långtråkig. Flummar ut för mycket och inte driver handlingen framåt. Då är hans novellsamlingar bra! Här måste han korta ner sig själv och får då upp tempot.
De flesta novellerna i denna samling var bra. Framförallt lyste 1408 och Åka kula. Någon novell tröttnade jag på och hoppade över. Men överlag - Kanon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=83035

Samla poäng och få presentkort på kicks mm, hur lätt som helst.

http://www.gratisgen.se/ref/74073

Presentkort hos Kicks, MQ, IPod, digitalkamera, laptop, mobiltelefon, LCD tv, Nintendo wii och annat hur lätt som helst, jag skojar inte. Bli medlem!


Ha en fortsatt trevlig helg och lycka till!

Anonym sa...

Kan skvallra om att filmen är grym! :D Du har en trevlig stund framöver, vet dock inte hur den är jämfört med boken med handling och dylikt... :)

Säg till när du ska se den, så hänger jag med och ser den igen. ;)

kram!