onsdag 9 juli 2008

Nu får det fan i mig räcka!!!!

En nära vän till mig har publicerat bilder i sin blogg på sin lilla stackars hund. Som blivit attackerad av en amstaff. När ska folk få upp ögonen för alla idioter som tror dom e tuffa för att dom skaffar sig en kamphund. Rasen i sig har jag inget emot så länge det är ansvarsfulla, KUNNIGA människor som äger dem. Devil har tom en lekkamrat som är pitbull, och riktigt söt och LYDIG!!!

Nu måste vi sätta stopp! Varenda vecka händer något för att folk är okunniga om den ras de har. Vi får väl införa obligatoriska tester på alla människor som vill ha hund. Typ ett hund-körkort eller licens (som vapen), för en farlig hund kan bli ett dödligt vapen!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hemskt! Kommer hunden att klara sig?

Det är verkligen alldeles för många som skaffar hund fast dom inte kan något om hundar.Mitt ex till exempel, han fick för sig att skaffa en huskey när han bodde i en liten lägenhet i stan. Det är ju en hundras med mer energi än någon annan och den förstörde ju nästan allt vi hade och till slut fick han sälja den vidare. Hund ska ma inte skaffa för att dom är söta, det är ungefär som att skaffa barn, det krävs noggrann planering.

Själv har jag katter för jag tror inte jag skulle orka med en hund och dessutom är jag lite hundrädd. :S

Åse sa...

Fy vad jag rös när jag såg den bilden. Blev lite tårögt. Shiba blev ju åsså tyggad av emma men hon kom lindrigt undan med några små sår. Men fy vad rädd man blir.

Anonym sa...

Usch, så hemskt! Stackars vovve, och håller helt med dig om att man borde få körkort när det gäller djur, så även med barn!

Kram!

Anonym sa...

Nej men fy f*n för vissa människor alltså! Hur kan man ha en hund som man inte har kontroll över?