onsdag 4 juni 2008

Skolavslutning

Det satt en tjej på tåget i morse och pratade ganska högljutt i sin mobiltelefon. Försökte blockera bort henne (man e ju inte så där pigg så tidigt på dagen) men hörde att hon sa till den andra människan att "Om tre timmar har jag sommarlov". Tänk om jag också kunde säga så! Om tre timmar har jag sommarlov och sen ska jag inte göra nåt på 10 veckor... Jag tycker vi ska införa sommarlov i vuxen ålder oxå. Varför ska vi nöja oss med mindre?

Tack vare en trevlig kollega, Alena, så har jag nu lånat alla "shopaholic"böckerna och karriär och köksbesvär. Nu är alla på engelska, vilket är helt ok med mig. Magnus lär också bli glad eftersom fyra böcker ska försvinna igen efter att jag läst dem. Han har nåt emot mina böcker...

Smyckeboden ska ju lägga ner (passa på att fynda, dom har rea på allt), och detta lämnar ju ett stort hål i vår värld (fast ett stort + i min plånbok). Jag var där inne igår och hämtade min axcentklocka som hade bestämt sig för att ha elfel. Det kunde ha varit värre, dom kunde varit tvugna att byta ut urverket och det hade blivit dyrt... Hittade dock den perfekt presenten till Magnus till vår 3-års dag.

1 kommentar:

Unknown sa...

ja tänk om man kunde få uppleva ett sommarlov igen!