måndag 12 maj 2008

Sommar

Sitter på verandan meden kall öl på bordet, salladen är skuren, köttet ligger i marinad och rabarberpajen väntar på att få komma in i ugnen. Gud vad jag känner mig huslig!

Harley ligger i en buske och Devil ligger vid mina fötter och sover. Djuren har anpassat sig riktigt bra till kolonilivet. Och det är riktigt mysigt här ute. Jag förstod inte riktigt tjusningen med det hela när jag bodde hemma och vi var eviga sommar skulle flytta till kolonin. Men nu när man är äldre så är det helt underbart. Fast vi har ju mycket mer hjälpmedel att fylla tiden med nu. Vi har i kolonin både tv, dvd och datorer. Tack vare Magnus jobb har vi även mobilt bredband. Annars hade jag inte kunnat sitta här och skriva detta...

Hm, det börjar dra upp. Blir nog en skur ikväll. Bra, då behöver vi inte vattna. Bara det slutar regna igen. Vill inte ha en likadan sommar som förra året.

Pappa har varit ute och gått med Devil idag. Han tyckte det var riktigt roligt. Så nu behöver vi inte oroa oss för hundvakt i sommar ;-)

Hm, kom precis på att det inte blir så kul att grilla om det börjar regna... Jaja, det löser sig!

Kom till att tänka på de frågor jag besvarade i enkäten för nåt inlägg sedan. Jag håller just nu på att läsa tredje boken i Millennium-serien och den är på 704 sidor och jag har kommit ca hälften igenom. Jag tänker hela tiden på hur långt det är kvar.

Inga kommentarer: