måndag 17 mars 2008

Solsken

Helgen har varit underbar. Vi har tillbringat all dagtid i kolonin tillsammans med våra två husdjur. Harley gjorde premiärbesöket i lördags och det var inte helt smärtfritt. Han blev arg på Devil och lyckades i slagsmålet som utbröt (Harley slogs och Devil fortsatte slicka på honom) bryta en framklo så att blodet sprutade.

Helgen började för övrigt i fredags kväll när vi var och åt på Tycko Brahe innan vi tog tåget till Malmö för att se Özz Nujen i Mysterio Buffo på Slagthuset. Inte riktigt vad vi förväntat oss, men riktigt bra ändå. När vi kom hem till stan igen träffade vi min gamla kollega Frida som var på besök i stan. Kvällen avslutades på Olivers och vi var hemma riktigt tidigt, jag somnade halv två.

I lördags åt vi frukost innan Magnus och Devil försvann till kolonin och jag fick stanna hemma och tvätta. När tvätten var avklarad tog jag Harley med mig på bussen upp till kolonin. Vi stannade hela eftermiddagen och hade mys i solen. Även om Harley såg mindre nöjd ut med arrangemanget.

På kvällen försvann Magnus ut till Kågeröd och jag drog med Kim till Baggens. Anledning till besöket var att Mobster spelade. Har velat gå och se dom jättelänge och eftersom maskeraden blev inställd passade det ju bra. Anders Jeppsson som spelar med i bandet är sambo med min vän och kollega Annika. Magnus kom hem igen vid tolvtiden och vi gick i samlad trupp till Olivers. Hade tänkt mig en tidig kväll även ikväll eftersom man blir rätt trött av att vara ute, men vi släpade oss hem kl 4 på morgonen...

Igår, söndag, var vi hemma hos mamma och pappa och hämtade hörnsoffan för att ställa i kolonin, men det blev väldigt mycket soffa... Så vi får komma på en annan lösning till det hela. Var och tittade på Annika och Jeppssons koloni och blev riktigt avundssjuk på hur fint dom hade. Men vi kommer dit vi också!

Inga kommentarer: