fredag 29 februari 2008

Uppdatering

Pappa har legat på sjukhus i veckan. Han har genomgått ett flertal undersökningar men inte hittat vad som orsakade hans anfall. Däremot har dom hittat massor av små fel, och tillfrisknandet är helt upp till de beslut pappa tar i fortsättningen.

Hittade några böcker på bokrean, men tyckte det var ett tunt utbud av böcker jag ville ha i år. Hittade en dubbelvolym av Nora Roberts och en klassiker, Jane Eyre. Köpte en dassbok till Magnus oxå, eftersom det är den sortens böcker han giter läsa ;-)

Projektet med att katalogisera mina böcker är nästan färdigt. Har bara sovrumshögen kvar. Däremot har nu ett nytt projekt uppstått när jag sorterat bort alla böcker som kanske inte får stanna kvar. Dom måste ju läsas först. Sen hittade jag en hel hög harlequinböcker i en kartong som jag tydligen köpte förra sommaren (detta skyller jag på att Magnus lämnade mig i en hel månad). Men i denna hög med tantsnusk hittade jag en hel komplett serie om ett kungahus i Montebello (påhittad givetvis) som jag håller på att läsa nu. Kan ju inte göra mig av med böcker innan jag läst dom...

Inköpet av en styck kolonistuga går trögt. Nu har kommunen mätt stugan och konstaterat att den är 68 kvadrat (!), den får bara var 50 kvm. Magnus var uppe i går kväll och mätte och fick det till att den var 63 kvm, så vi ska mäta den en gång till idag. Men verandan är 20 kvm så vi får troligtvis plocka av taket på den.

Jag jobbar på Tages ikväll, och imorgon ska vi på 35-års fest hos Jonas. Devil har fått barnvakt och ska tillbringa dagen hos Åse och Ronnie. Och Shiba givetvis... Så Harley får njuta av en heldag hemma utan vovve. Det gillar han!

Inga kommentarer: