tisdag 10 juli 2007

Nu har det gått en vecka och två dagar sedan Magnus åkte. I natt drömde jag massa konstigheter gällande oss två. Min hjärna spelar mig spratt. *suck* Nu kommer han snart hem på "permis" iaf... För det är KARNEVAL!!!

Folk suckar och stönar och tycker att nä, har man sett det en gång har men sett allt. Men jag tycker det är kul. När jag åkte till jobbet i går morse så låg förväntningarna i luften. Det stod 14 trailers med tivoli på kasernplan. När jag kom hem igen flera timmar senare så sprang det runt folk som små myror och reste tält och satte ut bord. Och poff.. rätt som det var stod det en gigantisk scen på torget.

Jag måste fixa tvättstugan så Harley har någonstans att gömma sig när allt väsen drar igång på torsdag. Fast i fjol var han rätt så nyfiken på vad som hände utanför hans fönster. Inte alltid lätt att bo mitt på torget...
Vi hade en backup plan med att fly hem till mina föräldrar och sova där och inte lille kisen skulle fixa livet, men det gick bra - som tur var.

Jobbet på eniro går bra. Känner väl inte riktigt att det är det jag vill göra med mitt liv. Det blir rätt långtråkigt i längden. I mellanåt så längtar jag faktiskt tillbaka till Solbacken. Men det är ju inte det heller som jag vill göra med mitt liv. Men eniro är iaf ett steg i rätt riktning.

Mitt fina akvarie blev jättebra efter jätterensningen vi gjorde i söndags. Det hade ju blivit algangripet. *stön* Jag, mamma och Helena kämpade i flera timmar, men det var det värt!
Ska köpa ett 1000 l:s akvarium nu när jag får lön. Och håller på att sälja mitt 175 l. Hoppas någon vill ha det!! Så jag blir av med skräpet.

Inga kommentarer: